BRIGHT FUTURE

Investment and Economic growth

BRIGHT FUTURE

Investment and Economic growth

About Blog

if you are looking for insightful and practical economics blog,you have come to the right place

I hope that this blog provides clear points about economic

1. شانگهای به‌عنوان مهم‌ترین بندر چین، در نواحی شرقی و ساحلی این کشور واقع شده است. این منطقه علاوه‌بر قرارگیری درکنار آب‌های  (Hangzhou Bay)، از رودخانه‌های پرآبی نظیر  (Hangpou River) برخوردار است.

۲.  براساس مستندات قدمت سکونت اولیه‌ی بشر در منطقه‌ی فعلی شانگهای به ۵ هزار سال پیش از میلاد بازمی‌گردد. این در حالی است که طبق مشاهدات پیشینه‌ی پیدایش اولین تمدن و شهر در این منطقه نیز به حدود قرن ۱۰ پیش از میلاد بر می‌گردد.

۳. شانگهای ابتدا تنها یک دهکده برای ماهیگیری به شمار می‌رفت. توسعه‌ها و پیشرفت‌های اساسی در شانگهای از قرن ۱۹ شروع شد. در اواسط این قرن بود که بریتانیا و شرکت هند شرقی با تجارت‌های اقلامی نظیر چای و پشم از این بندر، موجب رونق روزافزون آن شدند.

۴. از اواسط قرن ۲۰، باتوجه‌به راه‌اندازی کارخانه‌ها و تجارت‌خانه‌های متعدد، شانگهای به‌عنوان یکی از بنادر مهم بازرگانی مطرح شد.

۵. در زبان محلی، «شانگهای» از ترکیب دو واژه تشکیل شده است که در مجموع به‌معنی «بر فراز دریا» است که اشاره به موقعیت مکانی خود دارد.

۶. موقعیت جغرافیایی شانگهای، آب و هوای مرطوبی را برای این شهر در پی داشته است. با نزدیک به ۴ ماه شرایط جوی بارانی در طول سال، زمستان‌های نسبتا خنک و تابستان‌های گرم و مرطوب، برای این منطقه میانگین دمای ۷ درجه در روزهای سرد سال و میانگین دمای ۲۸ درجه در روزهای گرم سال، همراه‌ با رطوبت ۸۰ درصدی اندازه‌گیری شده است.

۷. شانگهای با نزدیک به ۲۵ میلیون جمعیتی که در خود جای داده است، اولین شهر در کشور چین و همین‌طور در جهان از حیث جمعیت محسوب می‌شود.

۸. از میان شهروندان شانگهای ملیت‌هایی از کشورهای ژاپن، آمریکا و کره جنوبی، به ترتیب پرجمعیت‌ترین ساکنین غیر محلی این شهر را تشکیل می‌دهند.

 

Comments  (۱)

۲۹ آبان ۹۸ ، ۰۹:۲۴ پوریا قلعه

:)

Answer:
:))

Send Comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی