BRIGHT FUTURE

Investment and Economic growth

BRIGHT FUTURE

Investment and Economic growth

About Blog

if you are looking for insightful and practical economics blog,you have come to the right place

I hope that this blog provides clear points about economic

در گذشته یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای تأمین هزینه نگهداری پل‌ها اجاره دادن قسمت‌هایی از پل به فروشندگان بود. درحالی‌که امروزه فقط تعداد اندکی پل باقیمانده که به این روش عمل می‌کند. پونت د مارچاند در ناربون فرانسه یکی از این پل‌ها است.

پونته وچیو، فلورانس

پونته وچیو یا "پل قدیمی" که بر روی رود آرنو واقع در فلورانس ایتالیا قراردارد به‌عنوان یکی از سمبلیک ترین پل‌های قرون‌ وسطایی شناخته می‌شود. پل متشکل از اتاقک‌های مغازه مانندی است که از قرن 13 میلادی در آنجا هستند. بازرگانان می‌توانستند بعد از گرفتن مجوز از برخی مسئولان مرتبط، محصولات خود را روی میزهای مستقر در مغازه‌ها گذاشته و بفروشند. وقتی بازرگانی قادر به پرداخت بدهی‌های خود نبود، میز آن‌ها توسط سربازان شکسته می‌شد و کسب‌ و کارشان به هم می‌ریخت. به این عمل"بانکوروتو" گفته می‌شد و احتمالاً مفهوم اقتصادی ورشکستگی ریشه در این عمل دارد.

مغازه‌ها متعلق به بخشداری بودند و در ابتدا بیشتر به قصابان، ماهیگیران و دباغان اجاره داده می‌شد. اما این فروشندگان زباله‌های زیادی تولید می‌کردند و فضای پل را بسیار تنگ کرده‌ بودند. به همین دلیل دوک فریدنانددمدچی آن‌ها را بیرون کرد و پل را به طلا فروشان داد. درواقع خیابان واساری، خیابانی بود که شهرداری را به کاخ حاکمان مرتبط می‌کرد و پل هم جزئی از آن بود. از آنجایی که کاسبان قبلی بوی بسیار بدی را تولید می‌کردند، دوک تصمیم گرفت کاسبان جدید پل، طلافروشان باشند.

امروزه چون جواهرفروشی‌ها بخش اعظمی از مغازه‌های فلورانس را تشکیل می‌دهند، درواقع تعدادی از بهترین مغازه‌های جواهر فروشی محصولات خود را هنوز هم‌ روی این پل قرون‌ وسطایی می‌فروشند. در این پل همچنین استودیوهای هنری و مغازه‌های سوغاتی فروشی نیز وجود دارد.


منبع: لست سکند

Comments  (۰)

No Comment still register

Send Comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی