BRIGHT FUTURE

Investment and Economic growth

BRIGHT FUTURE

Investment and Economic growth

About Blog

if you are looking for insightful and practical economics blog,you have come to the right place

I hope that this blog provides clear points about economic


برنارد شاو می‌گوید: هیچ عشقی صادقانه‌تر از عشق به غذا نیست.

بی شک در دنیای پیشرفته امروز حضور در رستوران‌ها و کافه‌ها تنها برای صرف غذا نیست، بلکه بسیاری از افراد گردهمایی‌ها، جلسات کاری و ملاقات‌های خانوادگی خود را در این اماکن برگزار می‌کنند و هر شخص پاتوق مخصوص به خود را دارد. این بدان معنا است که صاحبان رستوران‌ها باید درک عمیقی از آن چه که  موجب جذب هر چه بیشتر مشتری می‌شود داشته باشند.

عواملی مانند گذشت زمان، تغییر شرایط، و نیاز مشتریان موجب شده تا تحولات اساسی در ظاهر و نحوه خدمات دهی این مراکز تا به امروز ایجاد شود.

نور پردازی، کاربرد مناسب فضا، ترکیب رنگ‌های شاد در کنار خلاقیت و کیفیت غذای ارائه شده و از همه این‌ها مهمتر مقرون به صرفه بودن را می‌توان از جمله فاکتورهایی دانست که رقابت میان رستوران‌ها و کافه‌ها را به وجود می‌آورند.

توجه به محصولات جدید و شناخته شده به حدی بوده که موجب می‌شود در دهه نود، رستوران های مطرح مک‌دونالد و کینگ‌ برگر از رقبای خود فاصله گرفته و بسیاری از مشتریان خود را از دست دهند.

یکی از پارامترهای مهم در هر فعالیت اقتصادی و جذب مشتری« قیمت» است. در واقع می‌توان از قیمت های پرداختی مناسب، رضایتمندی مشتریان را سنجید. این رضایتمندی در بلندمدت موجب وفاداری مشتریان شده و آن ها با ارتقاء کیفیت و خدمات دریافتی، به آسانی افزایش قیمت را می‌پذیرند.

عامل موثر دیگر در جذب مشتری میزان رفت و آمد اشخاص به رستوران‌ها است که بیشتر از هر چیز نیازمند یافتن محل مناسب است. فود کورت‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای بین المللی و محلی که در مراکز خرید واقع شده‌اند این شانس را دارند تا تعداد بسیاری از مراجعه کنندگان را به خود جذب کنند و شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشند.

با توجه به نظرات کارشناسی شخصیت براساس نوع غذا، استفاده از ایده‌های خلاقانه، به کارگیری واژه های مناسب در توصیف غذا، تصاویر و رنگ آمیزی و حتی تعداد آیتم‌های موجود در منو می‌توانند نقش بسیار تاثیر گذاری در انتخاب غذای موردنظر داشته باشند. چند دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد تا مشتری به منو نگاه کند و این تنها فرصت برای ترغیب مشتریان به سفارش غذای گرانتر از میان فهرست موجود است.

 

نمی‌توان از تاثیر فناوری در این حرفه نیز غافل شد. یکی از مهم‌ترین نیاز افراد در جامعه کنونی برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن لحظه‌های به یاد ماندنی زندگی خود در سریع‌ترین زمان ممکن با دوستان و سایرین است. استفاده از اینترنت بی سیم رایگان امروزه لازمه هر فعالیت اجتماعی است.

بازار بزرگ ایران- ایران مال- که در منطقه 22 تهران و در شمال غربی بزرگراه شهید همت واقع شده است مجموعه‌ای چندمنظوره است که توانسته با بهره‌گیری از دانش مهندسان ایرانی و با به روزترین فناوری روز دنیا فضایی مناسب و شایسته را برای عرضه محصولات ایرانی و خارجی فراهم آورد.

این مجموعه عظیم دارای 4 مجموعه فودکورت و در حدود 200 رستوران و کافی شاپ است که تجربه فراموش نشدنی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی و بین المللی را برای خانواده‌های ایرانی و گردشگران خارجی در محیطی آرامش بخش و مفرح مهیا آورده است.



Comments  (۰)

No Comment still register

Send Comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی