BRIGHT FUTURE

Investment and Economic growth

BRIGHT FUTURE

Investment and Economic growth

About Blog

if you are looking for insightful and practical economics blog,you have come to the right place

I hope that this blog provides clear points about economic

۰۴ مهر ۹۷ ، ۱۰:۳۹

Support for Iranian Products


در سال‌های اخیر دولتمردان و صاحبان اندیشه خارج شدن جامعه از مشکلات را منوط به حل مسائل اقتصادی دانسته‌اند تا آن جا که مقام معظم رهبری نیز در سال‌های اخیر انتخاب شعار سال را بر محوریت اقتصاد بنا نهاده‌اند.

حمایت از تولید ملی می‌تواند آثار مثبت خود را در تمامی سطوح اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی بر جای گذارد. خرید کالای قاچاق و عدم حمایت از کالاهای داخلی آسیب جدی به اقتصاد کشور را در پی دارد. همچنین خانواده‌ها باید از این موضوع آگاه شوند که بیکاری جوانان تا حدودی ریشه در استفاده از کالاهای خارجی دارد .

دلایل بسیاری را می‌توان برشمرد که موجب حمایت مردم از کالای خارجی به جای کالاهای تولید داخل است.

یکی از مهمترین این دلایل فراهم نکردن سطح کیفی مناسب محصولات برای مصرفکنندگان ایرانی است. امروزه با گسترش تکنولوژی و دسترسی آسان افراد به خرید کالاهای با کیفیت جهانی، رقابت در این عرصه سخت تر شده است.

تبلیغات را میتوان عامل مهمی در عرضه کالاهای تولید داخل دانست. وجود کالاهای باکیفیت در ایران نیازمند نمایشی خلاقانه و در جایگاه جهانی است تا بتواند در دنیای رو به پیشرفت امروز مسیر خود را در معرفی بهتر و موثرتر کالای داخلی به درستی طی کند.

تاثیر و نقش رسانه‌های جمعی در آگاهی و فرهنگ سازی مردم و مسئولان به استفاده از کالاهای ایرانی انکار نشدنی است و می‌تواند فرصت‌های بسیاری برای عرضه محصولات و ایجاد مشاغل فراهم آورد. به همین منظور صدا و سیما با طرح پیشنهاد تشویقی تبلیغ رایگان تولید کنندگان داخلی موقعیت مناسبی را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است.

محصولات تولید شده در کشور اگرچه دارای کیفیت بالایی باشند ولی تا زمانی که از بسته بندی مناسبی بهره مند نشوند قابل عرضه در بازارهای جهانی نیستند و همین  موضوع موجب فاصله چشمگیر ما با کالاهای خارجی است.

چالش‌های موجود در نظام توزیع کالا را می‌توان عامل مشخص دیگری در موفق نبودن کالاهای ایرانی در سطح جهانی دانست. سهم فروشگاه های زنجیره ای در نظام توزیع به 8 درصد رسیده است و مدرن شدن این نظام توزیعی در کشور کار زمان بری است. بر همین اساس و با توجه به نیاز مشتری مراکز خرید متنوعی همچون پالادیوم، کوروش و.. در شهر تهران احداث شده اند تا بتوانند جایگاهی در خور شان را برای عرضه کالاهای ایرانی فراهم آورند .

اخیرا نیز بازار بزرگ ایران که در منطقه 22 تهران واقع شده است طیف وسیعی از صاحبان کالاهای جهانی و داخلی را در غرب تهران گرد هم آورده است تا از طریق امکانات فوق العاده‌ای که برای شهروندان فراهم شده است، خریدی فراموش نشدنی را در مغازه‌هایی با مساحت‌های باور نکردنی تجربه کنند. این مجموعه چند منظوره با دسترسی عالی به بزرگراه‌های اصلی تهران امکان حضور و خرید از هر گوشه شهر را فراهم می‌آورد.

در نتیجه می‌توان وجود مال‌ها و مراکز خرید را ضرورت جامعه مدرن شهری دانست؛ چرا که در ایجاد باور و اعتماد به نفس تولیدکنندگان و شهروندان ایرانی نقش بسزایی را ایفا می‌کند. عرضه و تقاضای کالای ایرانی می‌تواند حس رقابت را در تولیدکنندگان داخلی افزایش و با معرفی کالای ایرانی در جامعه جهانی، شکوفایی اقتصادی را به ارمفان آورد.

Comments  (۰)

No Comment still register

Send Comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی